söndag 23 augusti 2009

Dagens tips!

Håller på att tvätta och kom då på hur bra det är att ta sköljmedel i ljummet vatten när man ska tvätta fönstren. De blir gnistrande rena och det går superfort. Nått att tänka på innan hösten kommer på riktigt.
Själv hade jag förutsatt mig att tvätta våra TVÅ (!!!) fönster i våras. Men tror ni det blev av? Nä, precis. Nu är dom faktiskt skitigare än någonsin och fulla av pollen. Kanske dags att ta tag i det där. Två fönster går ju pinsamt fort och så ser man ju ut också ...och det är alltid trevligt.

Förövrigt kan det vara bra julklappar att ge ett "häfte" med egenskrivna lappar till sin farmor/mormor/farfar/morfar där städning finns med. Då kan man ta sig en dag och hjälpa till med det där som blir lite svårare när man blir äldre; typ putsa fönster, byta gardiner etc. Brukar vara uppskattat. Och blir extra uppskattat om man har med kaffebröd och fikar eller lagar lunch. Hos min mormor blir det även ett parti kort eller två.

Förra året fick jag i adventspresent av Jens ett kuvert med diverse lappar att disponera fritt. Det var allt från en omgång "bubble Bobble" på Wii:et, till massage och sen den bästa (som jag inte disponerat ännu faktiskt): EN VALFRI GREJ SOM JAG FÅR VÄLJA SJÄLV. Fatta...då kan jag ju önska mig den där nya bärbara datorn eller att jag äntligen ska få sminka honom för hans ögonfransar är som gjorda för det =)

Nu: tvättstugan
Men glöm inte öva på juldanserna så de sitter till december!!!
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar