tisdag 11 augusti 2009

Favoritaffärer på nätet

Om det är något jag är bra på så är det att vara förutseende när det gäller resor. Därför är min uppmaning att alla som vet vart dom ska fira jul och nyår redan nu kollar upp biljetter på tåg och bussar. Har man tur hittar man något superbilligt som gör att man även har råd med både sittplats och avbeställningsskydd (man kan ju bli sjuk eller nått sånt).
Kan man inte åka någonstans får man bjuda hem släkten- eller valda delar av den- till sig själv och på så sätt spara på resepengar men kanske bli fattigare på luftmadras- och julmats pengar.


Det allra bästaste knepet inför jul är att börja i tid. Jag har själv redan köpt en julklapp och tycker att det är skönt att börja tidigt så jag slipper bli av med alla pengar på en och samma gång eller stressa över julklappsköpet.
Det allra bästa är ju hemmagjorda julklappar, men det kanske man inte heller har tid eller lust till. Men då finns ju NÄTBUTIKER!!!
Vilken räddning är inte det ?!

Det bästa med att handla på nätet är att man slipper trängas i köerna innan jul och att man i lugn och ro kan kolla igenom sidorna och hitta saker som man tycker passar. Ingen stress med andra ord.
Det är även ofta man kan göra ”önskelistor” på sidorna som man kan maila till folk man vill ha presenter av. Då kan dom gå in och kolla på önskelistan på respektive sida och så får man hoppas på det bästa.
Jag tycker nätet är skitbra att handla på. Dels kan man göra det redan nu, och sen finns det många sidor (cdon och ginza t.ex.) som har att man kan handla sent men ändå få leverans till jul.

Här kommer en lista med mina favoritaffärer på nätet. Har ni andra favvosar så lägg en kommentar och berätta. Men innan ni börjar julshoppa bör ni gå in på Godhandling och se om butiken finns med i deras lista. Då gör ni både en god handling och shoppar enkelt. Du skänker inga pengar själv utan affären du handlar för skänker i ditt namn, kan det bli bättre än så?

Godhandling - Ger en viss procent av det du handlar för till välgörenhet som du själv väljer

Det var allt för idag. Och glöm inte att tipsa om fler affärer på nätet som ni gillar!!!

Allt gott i regnet /Jessica

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj... Har MASSOR med favvo-shoppingsidor på nätet!! :-)

    Du har redan tagit upp de flesta, men här kommer några som du missat:

    www.moviestore.nu
    Har ALLT för filmälskaren - t-shirt, dvd, vhs, leksaker, bobble head´s mm..

    www.coolstuff.se
    Har ALLT som man inte visste att man behövde...

    www.hildur.se
    För miljö-nissen, kanske? Miljömärkt, ekologiskt och rättvisemärkt choklad, kaffe, te, kläder, m.m...

    www.broarne.se
    Till den som älskar inredning, 50-tals design, fina tyger och loppis-fynd.

    Om man vill göra en god gärning samtidigt, kan man gå in på www.godhandling.se innan man börjar att shoppa, så skänks det lite pengar i ditt namn till välgörande ändamål som du själv väljer, utan att du behöver att betala ett öre för det! ;-)

    Kram kram, gumman!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara slå ett slag för Spelbutiken, så här dagarna innan jul....kanske om ni söker på typ Might and Magic: Clash of Heroes till Nintendo DS, typ, asså, inget krav eller så, men jag ville bara slå ett slag för det.
    Might and Magic.
    Clash of Heroes.
    Typ.

    SvaraRadera
  3. Då vill jag slå ett slag för Raving Rabbids TV-party. Lika kul med som utan Wiiboarden. Man kan prova det hemma hos mig om man vill. jag bor i Malmö.
    Vill man inte köpa det kan man köpa Rayman and the Raving Rabbids 1. Om man inte tycker att det verkar intressant, så kan man köpa Rayman and the Raving Rabbids 2.

    SvaraRadera