tisdag 13 oktober 2009

Legos julkalender

Bilder: Lekmer.se


Har du barn eller någon annan i din närhet som älskar Lego???
I så fall är det här ett superbra jultips: LEGOS egna julkalender!!!
Varje dag öppnas en lucka som innehåller gubbar, tillbehör eller legobitar som kan byggas ihop till olika saker och som kan varieras. Finns i två olika utföranden: En "julig" och en med pirater.



Båda kalendrarna kostar 229 kr och går att beställa hos Lekmer.se
Det är inte så jättedyrt med tanke på vad stora Legogrejer kostar och inte heller med tanke på att man ska ha den år efter år.
Ett superbra tips att ge som adventskalender. Jag hade lungt köpt en till min sambo om vi inte levt på student-existensminimum.



2 kommentarer:

  1. Vad smart! Tycker om julkalendrar det inte bara köps massa för köpandets skull (man letar för att ha 24paket)utan att det finns en mening till vad som köps. Perfekt att samla ihop till en legosak under december och samtidigt är hela julkalendern färdig, I LIKE IT!

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja, jag också. Vi ger inte en 24 luckors kalender till varandra utan adventspresenter jag och min sambo. Sen ger vi även min mor och hon oss. Det är bra med 4 presenter, för då går det dels inte åt några mängder med pengar och man kan göra det lite extra istället. Förra året fick jag t.ex. "kuponger" av min sambo, superbra.

    SvaraRadera