tisdag 24 november 2009

En månad till julafton

Ja, nu börjas det på allvar. Staden är julpyntad, granen på stora torget lyste vackert både i morse och när jag kom hem ikväll. Resecentrum är pyntat med ljus och jag har lyssnat på julsånger i lurarna på väg till, och hem från, "jobbet". Amaryllisen är på väg att blomma ut och det är dags att införskaffa hyacinter och julstjärnor tills helgen. Det kommer kännas konstigt för min del att inte ha en helg full av pyntande. Men det är ju bara tio dagar och sen får jag både pynta och inreda en helt ny, perfekt lägenhet =)

Helgen ska i alla fall gå i julens och pluggandets tecken. På lördag tänkte jag försöka vara i stort sett klar med mitt arbete och bara ha korren kvar...får se om jag håller det, det tror jag knappast på själv nämligen, men jag hoppas.

PÅ söndag är det julmarknad i Gamla Linköping och sen julande i goda vänners lag.
Men nu: PLUGG!

Lämnar er med en sång som mina vänner säger definierar mig...och jag; ... jag bara bugar och bockar ;)



Sov gott !
/J

3 kommentarer:

  1. Till 1:a Avent ska det ju vara färdigpyntat :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt med julstämning. Kul med marknad också. Här är det julskyltning på södnag, passa på att handla lite julblommor då med. Vad pluggar du för något?

    kramis

    SvaraRadera
  3. Hannele: Precis, det ska ju det. Men eftersom vi flyttar den 10 dec. så finns det liksom ingen anledning att plocka upp allt för att 12 dar senare stoppa ner det igen för att sedan plocka upp det en gång till. SÅ i år blir pyntandet till Lucia istället.

    Ulrika: Jaaa..tycker jag också. Julskyltningen är nog på sändag här också, men de har dekorerat gatorna med ljus nu i helgen och sat tupp granen på stortorget, så det är mys att åka genom stan k 07.00 varje morgon när allt är tänt.
    Jag är färdig Folkhögskolelärare med inriktning litteratur och skrivande (även genus och pyssel vill jag stoppa in i min titel för det kan jag bra) Så då är det bara ut i arbetslivet...hur lätt det nu kan vara, det är ju väääldigt tidskrävande att söka jobb faktiskt.
    Kram

    SvaraRadera