fredag 27 november 2009

LagerhausJulen är den underbara julen


Det kom ett mail från Lagerhaus, som är en av mina absoluta favvoaffärer,
om att de gjort om sin hemsida. Och det var sannerligen på tiden.
Nu är det mer lättnavigerat och det finns mer att se.
För er som inte vet vad ni ska köpa som julklappar rekommenderar jag å det varmaste att besöka Lagerhaus, det finns hur mycket bra och roligt som helst och till mycket bra priser också.
Lagerhaus är även en perfekt presentaffär när det gäller att köpa julkalenderpresenter.
Men här följer nu ett plock ur deras sortiment.

Man borde nästan inte få koka ägg eller baka utan en kattäggklocka, helt enkelt KLOCKren =D

Baka muffinspepparkakor ska jag göra och införskaffa en muffinsform till hushållet

Stilren hyacintkruka



Söta burkar att ge bort julgodis i kanske?

Eller varför inte ge någon ett snyggt kylskåp med Sveriges coolaste ketchupflaska?
Schyssta örtkrukor till köksbänken eller fönstret är en bra julklapp. Köp även örter till och ge till den som älskar att laga mat
Personligen har jag aldrig förstått människor som har paraply när det snöar ute, men det är ju bra när det regnar och det här är dessutom coolt
Jag vill ha två sånna här fina Räv-kuddar i min soffa eller på min säng i jul. Hoppas de finns kvar efter jul på REA
Den här popartkudden är också en helrätt presse till den inredningsmedvetna tonårongen eller Andy Warhol-fantasten
Favvotips till den som vill ge bort böcker är denna pocket-box som rymmer FEM pockets. Superbra present till bokslukaren eller den med nybrutet ben efter en dag i skidbacken.
Små julgranskulor brukar jag använda att pyssla med, hänga på paket eller ha som örhängen på glöggpartyt/julfesten. Helrätt. Speciellt om man väljer att bara ha ett
Flugsvampsljus i olika storlekar får Trolltider att kännas närvarande och passar bra i blomsterarrangemang eller som alternativ till adventsstaken

Alla bilder är från Lagerhaus.se

8 kommentarer:

  1. Ja. Det är det jag alltid har sagt ; 'Tacka vet jag lagerhaus där finns det alltid prylar att köpa.*

    SvaraRadera
  2. Mycket fint där - kryddkrukorna och svampljusen gillade jag.

    Jag har faktiskt jobbat på Lagerhaus en gång i tiden. Det var rätt jobbigt på julen...

    SvaraRadera
  3. Anonym: I KNOW! Och roliga och snygga saker är det också.

    Lotta: Ja, kryddburkarna är sketafina. Jag önskar mig ett par. Jag skulle vilja jobba på Lagerhaus, jag skulle älska att omge mig med allt hela dagarna, men jag förstår om kunder kan vara påfrestande ibland =)

    SvaraRadera
  4. Det var ju inte en dag för tidigt. Har suttit och stört mig otaliga gånger på deras undermåliga sida. Nu kan man ju hitta saker på den! jag älskar rävkuddarna också. Så söta!

    SvaraRadera
  5. Dit skall jag på tisdag. Har ingen i våran stad men i grannstaden finns den. Man hittar alltid nått.

    SvaraRadera
  6. Fridolin: Eller hur, man kunde bara se lite, det var svårnavigerat och annat trams, men nu så!!!
    Jag hoppas på rävkuddarna, men de kanske inte är lika fina i verkligheten...vi får se =)

    Ulrika: DET BÅÅÅRDE MAN GÖRA!

    Jultider: Good! Jag blev överlycklig när de öppnade ett i LKPG i höstas, inte en dag för tidigt, och det är i TVÅ våningar =)

    SvaraRadera
  7. åh! Härliga tips!
    Jag blev lite kär i de små julgranskulorna.

    SvaraRadera