tisdag 26 oktober 2010

IKEA - Julen 2010

Ja, så var jag då där idag och jag blev rätt besviken. Kanske är det så att vårt Ikea inte kommit så långt i sitt julande. Men alltså...jag gillade det inte alls. Som min sambo sa: "Nä, det ser ju ut som Tommy Hilfiger-parymen alltihop...usch!"

Och jag håller med honom. Några sådär enstaka saker fanns som var fina. Strutarna, några stjärnor och hjärtan som är platta och i glas, kultrådar etc. Men överlag tycker jag det var trista färger. Jag har svårt för det där som blir rätt amerikanskt med blått,vitt och rött.
Kändes trist. Men det var roligt att det fanns blått glitter - jag köpte!
Sen luktade det även pepparkaka i varuhuset vilket var trevligt =)

Nu ska jag se om jag kan hitta några julklappar på nätet och lyssna på lite julmusik.

Vad tycker ni andra om årets IKEA-JUL?

11 kommentarer:

  1. Jag tycker alltid att det är väldigt blandat på IKEA. Strutarna älskade jag, medan det finns mycket annat cheesy som jag inte gillar. :)

    Sv: Vad roligt! Och det är en jättebra idé, ska fundera ut ett gäng vegetariska julmatsrecept och återkomma. :) Du med gärna!

    SvaraRadera
  2. Blått, vitt och rött är mina favoritfärger i nästan alla sammanhang, men jag håller med om att Ikeas jul i år inte var så skojig. Jag gick tomhänt därifrån. Nåja. Så är det ibland.

    SvaraRadera
  3. Therese: Ja, det är sant. Strutarna var hotta. Jag ville ha naturpapper att slå in klappar i.
    Jag ska se om jag hittar några bra som blir juliga vad gäller recept.

    Lotta: Åh, men då kanske du hittar nått du gillar. Men när jag kollar på andra julbloggar verkar det som IKEAvaruhus fått upp mer saker än de hade här. JAg köpte servetter =)

    SvaraRadera
  4. Tyckte ikeas jul var urtirst iår!!! Jag visade en hel del av sortimentet på min blogg, men gillade det verkligen inte.

    Lotterna är dina :-)

    kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  5. Såg verkligen fram emot att komma till Ikea för att se deras julsaker.
    Men blev jättebesviken, förut om åren har man kinnat känna lite jul glädje men inte ens det infann sig i år.

    SvaraRadera
  6. såg högre upp att du ville ha veg recept.. bruakr göra en del då min mamma och svägerska är vegetarianer...

    brukar göra glögmarinerade kycklingvingar men för att göra det veg brukar jag ta cornfileer istället och marinera.. istället för skinka brukar jag senapsgriljera tofu. som veg jansson brukar jag i stälelt för ansjovis blanda tartex med valfri smak med grädde och hälla över potatisen.. blir ju nästan som en potatisgratäng men väldigt gott.. någon som oxå ärgott är att göra sallad på rödkål, fetaost, och rostade solroskärnor.. komemr säkert komma på mera.. men sitetr på jobb just nu.. men återkommer...

    måste passa på oxå att säga att du har en väldigt fin blogg läser den varje dag..

    SvaraRadera
  7. Franska liljan: Ja, det håller jag med om. Jag håller även en tumme för att jag ska vinna =)

    Mamma: Nä, det var lite tunt med julkänsla i år, men jag tror inte att de fått upp allt här i butiken. SÅ kanske om en månad....?

    Zandrah: Åh, roligt att du läser bloggen. Alltid kul att få höra ifrån er som läser.
    Tack för tipsen på recept. Jag är ett veggo så glöggmarinerade quornfileér verkar ju gott. Får testa någon dag =)

    SvaraRadera
  8. Ja, jag hade inte velat matcha som de gjort, med rött, vitt och blått; men jag hittade en del röda detaljer jag tyckte om :)
    Jag har utmanat dig på min blog, förresten. Gör det om du känner för det! :)

    SvaraRadera
  9. Jag är nog beredd att hålla med dig faktiskt. Det lite tråkiga med Ikea är ju att det mesta går i exakt samma stil, det är inte sådär jättestor variation. Allt passar ju för all del med vartannat, men julen efter är det något helt annat och då passar inget. Jag hittade i alla fall några prylar som jag tyckte var okej, men i slutändan kom jag bara hem med servetter... :-P

    SvaraRadera
  10. http://www.vegetariskt.com/vegetariskt_julbord.asp

    hittade denna sidan till dig... inte kollat så nogrant men kanske finns några veggo tips.. =)

    SvaraRadera
  11. Besök gärna min fotoblogg!

    SvaraRadera