lördag 25 december 2010

JULAFTON 2010-Lista


Julafton 2010

Vad är en julafton utan en lista????

Jag uppmanar er alla att svara =D


Bästa presenten du fick:Allt, men Murlocktröjan, muffinsboken, böckerna och filmerna var super.

Bästa presenten du gav: Konstnärsgubben, gitarrstämmaren och "tårtfatsgrejen"

Roligaste presenten du gav: Det hemmagjorda julfatet till mamma

Roligaste presenten du fick:PYSSELVÄSKAN av mamma

Godast på julbordet var:Sambons brunkål, laxen och räkröran

Äckligast på julbordet var: Allt kött

Det bästa jag såg på tv på julafton var: Karl-Bertil Jonsson ("Kommer inte på frågan Tyko; du har druckit glögg", är mitt favvocitat)

Det roligast vi gjorde på julafton var: Att sova ut, äta Paradisask och öppna julklapparna =D

Julaftons största miss i år var: Som vanligt för mycket mat och att jag missade bordsplaceringskorten.... och julvärdens studio...gud va obekvämt han såg ut att sitta.

Till nästa julafton ska jag: Se till att det blir mindre mat och mera lek

Det bästa den här julaftonen var:Lugnet och vädret och att vi var hos mormor

I år glömde jag att:Tända tomtebloss - men det är bara för ingen röker längre....

1 kommentar:

  1. Vilken härlig jul ni verkar ha haft och vilka fina presenter.

    Här är min lista:

    Bästa presenten du fick: Trådlöst tangentbord och mus.

    Bästa presenten du gav: Ett varmt och gosigt underställ

    Roligaste presenten du gav: Iskubsform som ser ut som gitarrer.

    Roligaste presenten du fick: OKEJ-boken.

    Godast på julbordet var: Piddes hemrökta lax och ål.

    Äckligast på julbordet var: Grisfötter och tunga (smakade dock INTE på det...)

    Det bästa jag såg på tv på julafton var: Kalljanka som vi för första gången på säkert sex år lyckades se från början.

    Det roligast vi gjorde på julafton var: Att flamsa en massa. Helt otroligt vad roligt man kan ha med en tomte i gosedjursformat.

    Julaftons största miss i år var: Att ingen av oss reflekterade över vilken som skulle dricka alkoholfritt och köra hem, vilket resulterade i att vi istället fick ta en härlig promenad hem, klockan två på natten i snöyra och 15 minusgrader.

    Till nästa julafton ska jag: Förbjuda grisfötter och tungor på julbordet. ;-)

    Det bästa den här julaftonen var: Den goda maten och mysiga stämningen.

    I år glömde jag att: Ta med mig vegomaten jag hade förberett till mig själv. Fast jag lyckades ändå bli mätt...

    Hälsa bror min och ge varandra en stor julakram från mig.

    //Nilla

    SvaraRadera