torsdag 18 augusti 2011

Bloggerproblem

Hej!


Blogger har ändrat om i sina inställningar så att de numer väljer åt en hur många inlägg som ska visas på bloggsidan. Här på Jul i Laloland visas nu endast ett eller två inlägg, istället för de sju jag vill ha. Hos mig beror problemet förmodligen på att jag har en "hemmagjord" mall till bloggen.
Jag tycker att det ser både tråkigt, fult och användarovänligt ut, så i väntan på lösningen får ni hålla ut lite.
Jag hoppas det kan lösa sig i slutet på veckan. För fler inlägg, klicka på "Äldre inlägg" under det synliga inlägget.

Någon mer som har samma problem?

//J

6 kommentarer:

  1. Upplever också stora problem. Skapade en ny blogg som jag var tvungen byta ut mot en annan fungerande adress. Sen verkar det vara fel på feeden hos många också. Svårt att se när bloggen är uppdaterad. Och så ser jag bilder på varnings-trianglar överallt på bloggers bloggar, bland annat din? Hum... hoppas dom fixar fort, bara hålla ut! :P

    SvaraRadera
  2. Vi säger att Emil- och pippimuggen kan man ha när som helst, eller hur!? Då blir det lite lättare att köpa dem =).

    Typiskt med blogg problem! Har inte märkt ngra problem med min blogger än, tröttnade rejällt förra året på att de ändrade mallarna så jag tog den nya enklaste och har fungerat bra sedan dess. Tyvärr kommer dina uppdateringar inte heller upp på min blogg. Där står det att du skrev senast för 5dagar sedan och det stämmer ju inte =(. Hoppas på att det fixar sig snart!

    SvaraRadera
  3. NU kom det äntligen upp att du uppdaterat bloggen =).
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hvis du går på UTFORMING
    deretter
    INNSTILLINGER og FORMATERING
    der kan du sette inn antall innlegg eller dager
    (Hvis du velger Dager, blir det en grense på 500 innlegg.)

    Jeg har: 7 innlegg på startsiden i min "blogspot", jeg mener jeg har hørt at det ikke er anbefalt med flere innlegg pr side da dette kan påvirke noe annet i bloggen. Jeg husker ikke hva det var nå :)

    Håper denne forklaringa hjelper deg ☺

    Ønsker deg en riktig god helg!

    SvaraRadera
  5. Lisa: Varningstrianglarna är pga att blogger har länkat till det picasaalbum man har. Det är lätt fixat, bara att ge bilderna ny adress. Jag har bara inte orkat. Feldateringen upplever jag också, trist.

    Anna: Visst tar det lite udden av det hela!? Jag tappar lite sugen när tekniken strular, men med en programmerare i familjen så löser det sig i helgen hoppas jag ;)

    ASSA: Jag har redan bloggen på just den inställningen, tack ändå. Det som strular är att blogger inte vill ta emot mina kommandon, det är redan inställt på 7 inlägg/sid. Men jag hoppas det löser sig om jag byter mall...som jag egentligen inte vill, men men, vad gör man inte för sin julbloog =)Trevlig helg till dig också!!

    SvaraRadera
  6. Ja inte är det roligt när det krånglar och man, som jag, är något oteknisk. Själv har jag problem med att posta bilder. Max tre-fyra st per inlägg. Vissa gånger inte alls så jag får göra om inläggen helt : ( Hoppas det blir bättre automatiskt
    : D

    SvaraRadera