söndag 25 september 2011

9 veckor kvar ...

...till första advent Och igår var det tre månader till julafton. Det är ruskigt vad snabbt det går så fort vi passerat augusti.
Personligen har jag alldeles för mycket att göra på jobbet för att ens kunna tänka på något som har med jul och trevligheter att göra just nu, men jag hoppas att det ger sig. .

Tills stressen lägger sig så lyssnar jag på det här och tittar på videon som får mig att drömma mig bort till den mer "Dickensiga" - miljö som jag helst vill bo i.
Jag hittade videon och sången hos "Keeping the Christmas Spirit Alive..:"
och gillade den på en gång!




Gör ni något julig en söndag som denna???

//J

4 kommentarer:

  1. Sv: Ja visst vore hon perfekt? Men jag tänker precis som du, hon har trots allt just fått barn. Men det som är positivt med att ställa upp i år vore ju att barnet inte skulle märka det :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste bara få säga att jag tycker att det är så härligt att du håller julandan uppe, precis som ditt val av låt föreslår, jag blir så glad av att se allt juligt du visar : )

    SvaraRadera
  3. Sanna:ja, dessvärre är det väl just denna jul som Ebba själv inte vill missa kanske?? Men jag håller en tumme.

    Metronyx: Åh, va glad jag blir, precis vad jag behövde höra just nu; att jag gör någon glad - Tack!
    Det där med julandan är just nu mer vilja än känsla dock, men efter den här veckan kanske???

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Metronyx.

    jag tyckte att låten var riktigt bra.

    SvaraRadera