tisdag 13 september 2011

Återvunnet julpyssel

 
Jag är inte en person som sparar gammalt julpapper och snören. Men jag sparar gärna dekorationer från gamla julgrupper inklusive korgarna till. Ja just det! Sen så sparar jag gärna tomma glasflaskor, burkar och annat löst trams som råkar bli över i ett hushåll också - allt för att kunna använda till pyssel. 
Och idag blev det således säsongens första julpyssel; 
En ljuslykta att hänga på balkongen.  


Den fick bli väldigt enkel med tanke på att den ska hänga utomhus och det faktum att det ännu bara är september. Tanken är att jag kan "julblinga" den när det närmar sig december.

Allt som behövdes var:
  • En tom, diskad glasburk från bostongurka
  • Tunn ståltråd
  • Gamla dekorationer från någon julgrupp
  • Jultejp som jag köpt i Göteborg
  • Värmeljus eller större ljus.
Ett tips är att droppa lite smält stearin i botten och sedan trycka fast ljuset 
så att det står fast om lyktan ska hänga utomhus

//J

6 kommentarer:

  1. Vilken smart ide, måste göra ett par å sätta på balkongen

    SvaraRadera
  2. Bettan: GÖRT!!! Blir superfint och om de går sönder eller blir fula gör man nya =)

    SvaraRadera
  3. Bra tips! Nu kan jag äntligen verkligen motivera alla hundra glasburkarna som står i skåpet och som hjärtevännen brukar få små utbrott över...:)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, och vad fin den blev, det ska jag göra och sätta ut på min baklong :)

    SvaraRadera
  5. Den var ju verkligen jättefin :) smart!

    SvaraRadera
  6. Bra idé! Återvinning av pyssel är jag absolut för!! Snyggt blir det ju uppenbarligen också! :-)

    SvaraRadera