torsdag 22 september 2011

Julfilm, julskiva och ny mobil...

Jag slog på stort i förra veckan och "Went bananas" och beställde en massa julfilmer och julskiva och en annan skiva, lite julklappar och böcker (ej juliga) och till på köpet köpte jag en ny ROSA telefon (förvånad någon??) Nu är jag också hypad med en sådan där touchskärm och jag fasar för att ha med den till jobbet imorgon ... vart ska jag ha den liksom, den går ju inte ner i min byxficka längre...???
Men det löser sig, sa hon som sket i vasken,  och raskt går vi vidare till julfilmerna


Kvällen före jul har jag suktat lite efter, men tänker kanske är trist så jag ville inte betala mycket för den, just nu är det rea på cdon = 49 riksdaler .. och det är taget!

 Eftersom jag är en person som är helt utan skrupler (tror jag) när det gäller julfilm så kunde jag ju inte låta bli att köpa TOMTETASS trots att hundarnas munnar är fejkade och inte alls pratar på riktigt (...). Förmodligen blir jag överbevisad och den suger, men det visar sig.
Den här filmen är dock helt ny och kan nog faktiskt vara bra på riktigt. 
Martin Freeman är med och honom gillar jag mycket.
 Sen har jag ju längtat efter den här skivan i några år men aldrig kommit mig för, men nu så. Den VET Jag ju är bra.
Har ni andra sett någon av filmerna ???- förutom Metronyx 9-åring ;)
Allt blev i alla fall väldigt billigt så om du ska köpa något nu så passa på medan det är rea, snart är det ju säsong på riktigt och då försvinner alltid reorna ;)

Nu: jobbat klart för kvällen så nu SOVA !!!
//J

6 kommentarer:

  1. Ingen bild på telefonen!

    SvaraRadera
  2. Mobiltelefoner förvaras med fördel i BH:n :-)

    SvaraRadera
  3. Mamma: Svårt att ta kort på mobilen, MED mobilen ;)

    TOmtens dotter: jovars, men en sådan här stor i bh:n får jag inte plats med =)

    Tina: Yes, jag har sett, men faktiskt helt glömt av att länka dig. Jag lägger till dig på en gång - bra att de påminde!!

    SvaraRadera
  4. Nej, dem har jag inte sett. Blogga gärna om vad du tyckte sen när du sett dem. :)

    SvaraRadera
  5. Jag har ganska svårt för just julfilmer tycker att de ofta blir för sötsliskiga men det ska bli kul att höra vad du tycker. :)

    Har funderat på det där med mobilförvaringen själv eftersom jag funderar på att byta. Som lärare vill man ju ogärna be eleverna lägga undan mobilen och själv springa runt med en...Men om man köper en riktigt stor BH med vmycket vaddering och sedan plockar ut den då får man ju en mobilficka? :P

    SvaraRadera
  6. Dani: Jag återkommer!

    Fridolin: Jag hade jämt mobilen i bh:n förut, men det är inte så lämpligt som lärare att stå där och gräva eller gå runt med en burrande bröstkorg om det kommer ett sms eller nått (aldrig ljudet på såklart).

    När det kommer till julfilmer är jag inte jätteknusslig faktiskt. Eller...jag tänker att jag inte är det, men lite så är jag nog, men jag köper det mesta ändå, om jag jsälv slipper tänka för 1½ timme är jag nöjd liksom ;)

    SvaraRadera