söndag 27 november 2011

1:a advent

Livet kom emellan mig och bloggen några dagar och jag älskar det.
- Då vet jag att jag har vettiga saker för mig ;)
Min mamma har varit på besök i helgen och julshoppping, julmarknad, pepparkaksbak, saffranskringlor, risgrynsgröt, god glögg, äcklig glögg, julfilm, adventsljus, adventspresenter 
och adventsstädning har hunnits med.  Pretty busy med andra ord.
Hemmet är pyntat - bara tomtelandet saknas, men det får bli en annan dag!
Nu är det bara snön jag väntar på =)
Har ni haft en fin advent?
 Köksfönstret
 Pepparkakorna
 Min mammas adventspresenter  - alla i samma fina papper!
 Den nya favvoplatsen i hemmet: Att sitta och skriva vid skänken - tack snälla Emelie & Daniel!
Jag fick en jättefin lykta i adventspresent av min sambo i morse - men under dammsugningen råkade han ha ner den i golvet - tanken var i alla fall fin, liksom lyktan!

//J

7 kommentarer:

  1. Åh vad rosa och fint allt såg ut. Hjärtevärmande : ) Vilken snäll mamma du har - adventspresenter!

    SvaraRadera
  2. Åh nej vilken otur. Den gick i kras samma dag som du fick den?! Vilken härlig helg du verkar ha haft! Och mysig mamma!!! De är för bra de där morsorna :)
    Denna första advent har varit supermysig. Bak, pyssel och adventskonsert som faktiskt tog mig med storm. Så maffigt med körer som sjunger så en jättekyrka fylls med toner. Sonen höll faktiskt för öronen vid några tillfällen. Nu vankas det glögg och dvd. Hoppas jag inte somnar under filmen. Kan säga att det är många filmer jag sovit i stället för att ha sett... Men glöggen ska iaf drickas ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig helg du verkar ha haft. Och skönt med ett blogg-break kan jag tänka mig. Man måste hinna med att leva i det "riktiga" livet också :)
    Tråkigt att lyktan slogs sönder. Men bilderna är verkligen hur mysiga som helst! Och förhoppningsvis kan du kanske få en ny lykta. Hoppas du haft en underbar första advent!

    SvaraRadera
  4. Vilken snäll mamma :)
    Jag har haft en bra dag med massa mys och bakning :)

    SvaraRadera
  5. Förtydligande: Jag har en SJUKT bra och snäll mamma, den bästa faktisk och då är jag inte ens partisk ;)
    Men paketen på bilden är TILL mamma, inte från henne. De som vi fick av henne ligger här och väntar på kommande adventssöndagar!

    SvaraRadera
  6. Ja tack för en underbar helg.

    SvaraRadera