torsdag 1 december 2011

1:a december, Leila och blommor

Välkommen älskade julmånad. Här sitter jag och väntar på julkalendern och att frukosten ska göra sig själv (det brukar den visserligen inte göra, men någon gång ska väl vara den första...).
Hur som så är det julkalender för hela slanten idag innan jag går till jobbet och pysslar med mina sfi-deltagare. En dag i julens tecken med andra ord - perfet!

Men jag kan inte sluta inlägget här utan att skriva något om Leilas jul.
Ja, jag kollade på det och JA, jag tycker att det är rätt mysigt. Men det var inte juligt, och what´s up med den där förbenade ZABAGLIONEN???
Är det tre paradgrejer hon har? 1)Zabaglione (nä, jag orkar inte ens kolla om jag stavat det rätt för jag är så trött på den), 2) cupcakes och 3)semifreddo - för jag LOVAR att det kommer att komma en jul- eller nyårs-semifreddo även i den här omgången.
Va har hänt med färgglada, Leila som var en härlig färgfläkt och spred stämning?
Och nä, missförstå mig inte nu. jag gillar Leila, jag gillar hennes program, men det känns lite som att jag har sett dem förut. Och julstämningen igår var ju som bortblåst. Kändes mer som att kolla på Leila bakar på hösten eller nått. Trist, men jag kollar nästa vecka också och hoppas på förbättring!

Sist men inte minst en före- och efterbild

IGÅR MORSE VID DEN HÄR TIDEN:   


 OCH I DAG :


 
Nu ska jag inmundiga lite frukost och spänt vänta på
TJUVARNAS JUL ... 
//J

6 kommentarer:

  1. Jag sitter och väntar spänt på att kalendern ska börja! :)

    SvaraRadera
  2. Jag missade Leila igår soman på soffan.

    SvaraRadera
  3. Skrev fel skall vara: somna

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte "Tjuvarnas Jul" verkat ha potential, mysig stämning sätts redan i inledningen. Men..."Leilas Jul" där måste jag tyvärr hålla med om att det känns långt ifrån den färgrika och sprudlande Leila man är van vid. Julkänslan uteblev helt. Det känns verkligen som att det är inspelat på sommaren med en uberstressad Leila som inte riktigt är på. Hon är duktig, och man kan inte glänsa jämt. Jag ska ge det en chans till nästa vecka, men är det lika neutralt "färgmässigt" tittar jag på gamla avsnitt på Youtube istället.

    SvaraRadera
  5. åhh jobbar du också med människor som kommer från andra länder=D jag med;-)

    kände också igen det hon gjorde igår. i förrförrgår gjorde jag de skorpor hon bakade, för de har hon gjort innan! receptet har legat ute på recept.nu ett par år. men annars tyckte jag det var lite mysigt. ser mer framemot ikväll! tina=D

    SvaraRadera
  6. Känner mig lite som jag levt under en sten de senaste veckorna (eller snarare under franskprovens och engelsktexternas börda). Har varken hunnit se Leila eller lyssnat på julradion jag själv tipsade om men igår såg jagett avsnitt av Tjuvarnas jul som verkar bli mysig.

    SvaraRadera