torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Så - allt är klart!
Klapparna är på plats, packningen är klar, godiset är gjort och brödet är bakat.
Skinkan smakade vi i morse - den var ok. Men det är alltid svårt att få bra smak på quorn tycker jag. Rökarom ska jag testa nästa gång. Nu blev det lite för mycket potatismospulversmak. Men det smakar bra i alla fall och med senap så löser sig det mesta.

Måste visa er en av mina absoluta favoriter när det gäller juleting; ett kakfat i plast som jag fyndade på loppis någon gång för typ 40 kr tror jag. Jag älskar den här och det är så snyggt rött också


 Här kommer ett hippt recept på kokostryffel
- Nä, det är inte chokladbollar, det ser bara ut så =)


 ½ dl kokosmjölk
200 g choklad
1 tsk färsk riven ingefära
20 gram smör
Kokos att rulla i.
Smält shokladen i vattenbad, häll i kokosmjölk och ingefära. 
Rör i smöret. Låt stelna i kyl, rulla till bollar som du rullar i kokos.
Lägg i små fina formar så gör det inget om de smälter till lite när de står framme.
Rocky Road
Leilas recept, minus 1½  påse dumlekola - det gillar jag inte


Godis är perfekt att ge bort i julklapp eller som gåbortpresse, vem vill INTE ha hemgjort godis liksom???
Nu har jag tagit ledigt på riktigt. Högläge i en soffa och mysbrallor!!!
 Är ni klara än och framförallt: har ni hunnit ifatt julstämningen???

//Jessica

2 kommentarer:

  1. Härligt! Och vilket läckert fat :) Vi är också klara vilket är skönt. Nu väntar Bingolottos uppesittarkväll imorgon och sen är det dagen vi alla väntar på :)

    SvaraRadera