tisdag 20 december 2011

Hallon & Chokladmarmelad

Bild från recept.nu
Jag älskar att få hemmagjorda saker i julklapp och present. Gärna saker man kan äta. Det är även superbra att göra egna saker om man ska ge bort ett "hemmagjort-kit" eller "matkit".
Jag älskar även att ge bort saker som jag gjort själv och som är hemmagjort.
Med endast fyra dagar kvar till julafton är det dags att börja.
Idag har vi kokat Hallon och Chokladmarmelad. 
Upptäckte den förra året och den är en superhit till saffransskorpor kan jag säga. Allt är Leilas ursprung. Det enda jag har modifierat i receptet är att jag inte bara tar muscavadosocker, utan lite mindre och sedan lite vanligt socker istället.
Jag kommer ge bort småburkar med marmeladen tillsammans med en påse saffransskorpor i prasselpåse.
Om du vill lära dig göra superenkla cellofanpåsar (billigare än att köpa färdiga) kolla HÄR.

Vad skulle du helst få i julklapp i matväg om du fick välja?

//J


2 kommentarer:

  1. Åh om jag fick välja hade det blivit plättbakelser och rullrån. Men det är alltid roligt när man får "hemmagjorda" presenter, vare sig det är ätbart eller något annat. Just ätbara saker dock tilltalar nån primitiv känsla av att bli omhändertagen så det smäller lite högre : )

    SvaraRadera
  2. mums! Om jag skulle få något ätbart skulle jag tycka om något smaskigt surdegsbröd! :)

    SvaraRadera