lördag 3 december 2011

Julfilmer

Jag gillar julfilmer. Jag kollar faktiskt på julfilmer året runt. En julfilm som jag länge letat efter har varit ELF med Will Ferell. Jag har aldrig sett början på den, men lyckas varje år när den visas på tv komma in precis när han ska åka iväg till New York. Men så igår, på väg hem från jobbet, gick jag in på den lilla, lilla ICA Nära-butiken något kvarter bort och vad finns där framför mjölken (var annars i en pytteliten butik???) om inte en låda med filmer. 1 för 59 kr 2 för 99kr. Jag bläddrar lite planlöst - är lite samma filmer som alltid, och så dyker den upp och jag utbrister; Jaaaaa, Eeeelfffff!!!!, och högg den direkt. Jag kom hem med Elf och Polarexpressen (som jag inte heller har sett hela utan bara slutdelen på varje år) i påsen, väldigt glad över mitt fynd.
Sen visade det sig att ELF skulle gå på tv ikväll, och eftersom jag blivit lite sjuk så passade jag och sambon på att hänga i soffan och titta på den.

Här är mina andra julfilmer. Många är favoriter, två har jag inte sett och en är riktigt, riktigt dålig.
Kan du gissa vilka? Och vilken är den SÄMSTA julfilm du vet?

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar