fredag 6 januari 2012

Det lider mot sitt slut.

Ja, en vecka kvar tills julen dansar ut denna gång. I år en väldigt grön och snöfattig jul som dansas ut och det gör mig lite motvillig. Jag är nämligen en av dom som verkligen inte gillar våren. Sommaren - aj lavv, hösten likaså, men våren är fruktansvärd och ja, meningslös i mitt tycke. Visst, jag gillar också sol, värme och knoppande träd och blommor, men den totala känsla av missär, total orkeslöshet och trötthet som infinner sig är inget jag uppskattar. Likväl. Den kommer varje år och det är bara att tacka, ta emot och göra det bästa av det, i år som alla andra år.
Inomhus är det i alla fall fortfarande lite jul även om den även där sjunger på sista versen.
Hyacinterna är utblommade, ljusen nerbrunna och pepparkakshuset börjar bli brundaskigt i kristyren.
Men jag håller ut en vecka till, sen är det officiellt enbart vinter...eller är det vår, eller vårvinter eller inget av det?



//J

2 kommentarer:

  1. ja nu har snön kommit till Tullinge så nu har man julkänsla när man sitter i soffan o tittar på granen o snön yr utanför fönstret.

    SvaraRadera