tisdag 25 september 2012

Vintermode hos Gudrun Sjödén

Jag älskar ju färg (om någon missat det) och jag älskar även kläder i färg, så självfallet är Gudrun Sjödén något av en favorit. Inte för att jag äger mycket gudrunplagg, inte alls, men jag gillar det skarpt och önskar att jag kanske klädde bättre i det än jag gör(lager på lager-stilen alltså, inte färgerna).
Gudruns Lagerbutik i Årstaberg är ju en ny favvoaffär och jag älskar att windowsshoppa i hennes webbaffär.
Idag bestämde jag mig i alla fall för att köpa mig lite Gudrun-kläder till julafton och vara kulturjultant hela långa julafton!

Här kommer vinterns mode:

 










4 kommentarer:

  1. Oooh, jag tycker att kjolarna var "to die for". Kulturtant eller inte, när ska man vara färgglad om inte på julen. Jag menar man ska ju ta alla chanser man får att vara glad under jul!

    SvaraRadera
  2. Åh, så där vill jag oxå se ut när jag åker skridskor! Har alldeles för få tyllkjolar, dvs än så länge ingen. Om jag skulle möta en kvinna klädd så där skulle jag le hela dagen, vilken vitaminkick. Har aldrig varit en Gudrun Sjödén-fan. men dessa koftor var verkligen i min smak.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar färgerna! Speciellt på bild nr 1. Men själva stilen har jag inte :)

    SvaraRadera
  4. Metro och Helly: Ja, visst är det brist på tyllkjolar i den gråsvarta massan som rör sig i landet om hösten och vintern.
    Helly: Du får ta tåget till Årstaberg och ta en fika i gudrunbutiken - då kan du leva länge på leendet =)

    Christmas Dreams - jag gillar också, även om jag är lite mer rosaröd än blålila =)

    SvaraRadera