söndag 28 oktober 2012

Underbara ideér

Förra julen fullkomligt ÄLSKADE jag den här tidningen. Den var liksom språngfylld med en massa DIY; do it yourself-tips. Allt från byggandet av en gran av grenar till hur man gjorde juliga sockerbitar i isformar. Jag älskade i princip ALLT!
Det är alltså med spända steg jag har gått och väntat på att årets julupplaga skulle komma och i veckan damp den in i affärerna.
...men vilken besvikelse...


Det här är inte ett julnummer, det här är en pysseltidning med julpyssel och en hel del annat. Jag blev jättebesviken - inte alls lika bra som förra årets tidning.
Det finns en hel del roligt, fint och pyssligt som jag gillar, absolut, men det finns mycket som jag inte tycker passar in alls: ett bord med odlingslåda...skitkul idé, men att odla purjo i december är lite väl långsökt och batiken som går i det blåa - det känns inte speciellt juligt alls, och de där klänningarna man skulle kunna sy...nä, inte speciellt snygga alls. Kanske samma reportage men riktat som: Vilken julklänning är du? 50-tal, tylljul, rockjul" etc. Men inte ens det.

Nä, i år känns den här tidningen bara idétorr och ojulig. Trist, när jag hade så höga förväntningar - men så kan det vara.
Årets Underbara ideér jul får 1½ poäng av 5 möjliga...

//Jessica

3 kommentarer: