söndag 3 november 2013

Jul i affär - betyder att julen är här!

Nu är jag hemkommen efter en härlig skrivvecka på Öland. Fredagen spenderades på resande fot och att vakna kl. 05.00 på Öland för att kl. 15.00 vara hemma i lägenheten igen kändes märkligt. Trötta var vi också, så det blev en tidig kväll, så utvilad och julsugen tog jag mig ner på stan i går och botaniserade runt. Åhlenś hade fått upp hur mycket som helst och Lagerhaus och Indiska hade också fått upp en del.


Med tanke på mitt förra inlägg så är det här Myrornas  julskyltning i Linköping :


Och här är gårdagens fynd som jag shoppade loss på ... trots förra inlägget ... :

Två nya julkuddar från Indiska, glitter till granen, juletiketter, silkespapper, Hus & Hem-julspecial, röda julgranshjärtan, cellofanpåsar, paketpåsar,   och så favoriterna; Jag kallar dem "Piff & Puff-pumlorna"... jag smäller faktiskt av lite när jag tittar på dem för jag tycker de är så underbara, och ja, man kan bli kär i julsaker ...

Piff & Puff-pumlorna
Det var gött att gå i affärerna i går - dels var det lite folk och sen så är det något speciellt när julsakerna kommer upp, då tycker jag plötsligt att det är KUL att gå i affärer och det gör jag aldrig annars.

Har ni gjort några julfynd i helgen?
/Jessica

3 kommentarer:

  1. Ja jag har gjort fynd i helgen men inget som jag kan dela med mig nu.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att kulorna verkligen var Piff och Puff. Inget som passar i min gran tyvärr men till barnens gran skulle de vara fina. Vart hittade du dom?

    SvaraRadera
  3. Underbara kulor! Skulle aldrig ha dem själv, men i din rosa gran måste det vara helt helt rätt :-)

    Och vad mysigt det låter med en skrivvecka! En sån skulle jag också behöva ha :-)

    SvaraRadera