torsdag 5 december 2013

Min inre Grinch

Tomtens dotter hade en utmaning att skriva en s.k. "Grinchlista"- så jag hakade på. Jag älskar ju listor. Men jag kom bara på sju saker:


  1. Arne Weise...Jag är glad att jag har Tomtens Dotter som lite allierad här. Men den här gubben är något av det ... äckligaste jag vet faktiskt, alltså på ett gubbsnuskigt sätt. Jag tycker han är hemsk med sin totala egenkärlek och arrogans. Jag var så jäkla glad när vi slapp honom i rutan och att han inte kommit tillbaka igen!
  2. Bakade sakerJag älskar att baka till jul, men jag äter det inte själv.
  3. Andras granar är fula granar...
    Sen jag var liten så har jag näst intill aldrig (Mormor och morfars gran bortsett och i år även "Jul i Tomteverkstans") tyckt att någon annans gran än min/vår egna är fin. Det är liksom ingen annan som har lika bra touch när det kommer till det där med att dekorera granar som jag har... - ödmjukheten aĺa Weise ;)
  4. Jag har aldrig ätit julskinka på julbordet - det är frukostmat!
    Det har alltid varit totalt ointressant att äta skinka på julafton för min del. Nu är jag ju vegetarian sen många år tillbaka, men jag har ALDRIG ätit skinka på julbordet ens innan - det är frukostmat till macka, inget annat.
  5. "Julen är barnens högtid"HUMBUG nr 1- vilken idiot kom på det? De här gör mig så irriterad när jag hör. Julen är för alla - PUNKT!
     
  6. Glögg är ändå liiiide överskattat
    Jag dricker visserligen glögg, men inte starkglögg för det smakar bara sprit och får jag välja väljer jag ett glas chokladglögg, sen är det bra.

  7. "Vi köper bara klappar till barnen"
    HUMBUG nr 2 - Alla ska få klappar, både stora och små. Jag skulle bli så grymt besviken om jag inte fick några julklappar.

    Bild från Devote.se

    Jag kan nog inte komma på något mer tror jag... eller så kommer jag göra det så fort jag har postat inlägget - men då får jag väl bara fylla på då =)
    //Jessica

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha! Jag skulle också bli grymt besviken om det inte blev några klappar. Och julen är verkligen till för alla! "Bakade" struvor i går för första gången den här säsongen - det är en jultradition för mig - och testade Lokas nya mineralvatten med smak pepparkaka - men det blir inga mer tester av den. På lördag väntar första julbordet och om maken inte blir fullständigt tokig tänker jag ta in en minigran i helgen :D

    Ha det så gott och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Men hallå, bästa komplimangen or what??? TACK! :D Vilken rolig lista, håller med dig! Jag vill ha massa paket på jul hur gammal jag än må vara!

    SvaraRadera