tisdag 30 september 2014

Nigellas pistage- och chokladfudge

Jag är sjuskriven för tillfället då jag har fått foglossning, jag har ju även lyckats pricka in en rejäl förkylning som inte verkar ge sig och orkelös som jag är just nu orkar jag inte direkt själv baka/göra nått så därför youtubade jag en massa julmatprogram i går. Rasade över det här superenkla receptet från Nigella och delar såklart gärna med mig:




Jag hoppas såklart på ett "Jul hos Ernst" i år, och jag skulle jättegärna se ett "Hela Sverige Bakar - Julspecial" och Ett "Christmas with Rachel Khoo".
.... och så den hederliga gamla favoriten: Den första säsongen av "Leilas Jul".

Något som ni önskar ska visas på tv i jul som har med bak och mat att göra?

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Oh jag älskar alla julprogram med mat och bak! Men 'Jul med Ernst', 'Nigellas jul' och Jamie Olivers julprogram är ju bland favoriterna! Leilas jul har jag redan på DVD (finns billigt på Ginza) eftersom jag älskar den. Jag har alltid tyckt att Leila ska göra en julbaksbok - den skulle ju bli en julklassiker!

    SvaraRadera
  2. Åh, Hela Sverige bakar - julspecial vore toppen! Tänk att få se allas egna recept på pepparkakor, lussebullar,julgodis, etc. För mig är annars Leilas Jul en favorit, och jag gillar de tidigaste programmen bäst!

    SvaraRadera