fredag 14 november 2014

40 dagar till jul

I dag är det prick 40 dagar till julafton - det går fort nu och det är så mycket jag vill göra, men här sätter foglossning stopp för det mesta sen ett par dagar tillbaka, därav frånvaro på blogg och i bloggläsning. Lite kan jag såklart göra - även om det tar en hel dag att baka ett bröd t.ex... men men, sen får vi världens bästa julklapp - så vad gör foglossning om hundra år?
Vet inte om det är min "Nestingperiod" som kickat igång rejält, men plötsligt känns det viktigt att så mycket som möjligt är klart och fixat innan advent.
Därför har jag och sambon gjort en "To Do-Lista"  med jultema över helgens "måsten" som ser ut som följer:

1) Vegojulbullar att frysa in till jul.
2) Jul- och Bebbeshoppning (om jag kan gå)
3) Saffransbullebak
4) Börja göra julkorten
5) Beställa julklappar på nätet
6) Göra klart listan på julklappar som ska skickas iväg innan, och hinna fram till, jul.

Min spelande Snögubbe som bor under granen
Vad gör ni i helgen?

//Jessica


3 kommentarer:

  1. Tur att man kan handla på nätet...

    Jag själv ska till Gbg och gå på Lisebergs julmarknad.

    SvaraRadera
  2. Passa på att göra så mycket du kan innan bebisen kommer, sedan vet man aldrig hur mycket man hinner med!

    Jag satsar på julmarknad i Göteborg i helgen!

    SvaraRadera
  3. Jag känner också så, att man vill förbereda extra i år! Det kanske beror på att första advent ligger i november..? Det är iaf roligt att förbereda sig, särskilt de sakerna du skrev i listan! Jag kommer nog beställa lite mer julklappar samt att jag ska baka lussebullar på måndag på min lediga dag :)

    SvaraRadera