onsdag 12 november 2014

En lista

Hittade en julig lista hos Cix Jul och jag kan ju aldrig motstå en lista när jag ser en, så här kommer mina svar:


1. Vilket är ditt favoritvinternagellack?

Jag älskar nagellack men jag har inget favvomärke eller så. Till jul blir det glittrigt och/eller rött och till vintern i övrigt något färgglatt (som allt annat hos mig).

2. Vilken är din favoritvinterläpprodukt?

Jag har ju oturen att ha köldeksem och inte bara händer och skalp drabbas utan såklart även läppar. Jag gillar ett Aloevera-stick som jag köpte på apoteket. Funkar jättebra och måste inte smörjas på var femte minut.

3. Vilket är ditt mest burna plagg under vintern?
Blir väl vinterjacka och raggisar antar jag.

4. Vilken är din mest burna vinteraccessoar?

Skulle tippa på vantar och mössa. De har jag från höst till vår. I år som gravid är jag dock så jädra varm så mössa har jag inte haft än, men vantar!!! Jag får köldeksem på händerna så fort vi passerat augusti typ.

5. Vilken är din favoritjuldoft/ljus?

Hyacint!
Men sen är ju julen en doftens högtid, så pepparkaksbak, vörtbröd, julgröt, julgran etc. hör ju till. Men hyacint är favvon.
Vad gäller doftljus så är ”Sugared apple” från Yankee Candle min favvo, eller vanligt vaniljljus från Ikea.

6. Vilken är din favoritvinterdyck?

Julmust och kaffe – jag läntar såååå tills bebben är ute och jag kan fira med både ock!!! 9 månader utan koffein och läskeblask är bra för kroppen, men nu börjar jag längta efter en varm kopp kaffe på morgonen igen!

7. Vilken är din all time favoritjulfilm?

Ensam hemma 1& 2 och så Tomten är far till alla barnen

8. Vilken är din favoritjulsång?

Det här är så omöjligt att svara på, men en favvo jag har är :
Is beginning to look a lot like christmas


9. Vilken är din favoritjulmat/godis?

Laxen i alla dess former är min favoritmat. Men det krävs ju laxsås och ägghalvor till såklart.
Jansson är också en favvo.

Julgodis: Rocky Road, paradisask, hemgjord tryffel...ja, choklad i alla dess former!

10. Vad är ditt favoritjulpynt i år?

Det blir nog julstjärnan jag ärvt av mormor och morfar och julgranen.

11. Vad önskar du dig mest av allt i julklapp?

En symaskin, en ny trampmaskin och Bruno K Öijers nyaste diktsamling.

12. Vad har du för planer för julen i år?

I år ska min lilla familj vara hemma bara vi och mysa. Det blir första julen med vår lilla Bumling och nu håller vi tummarna för att vi slipper igångsättning den 21 december!!!

//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar