måndag 3 november 2014

Helgen som gått...

....har faktiskt gått i juligare tecken än det verkat som.
Dessvärre är det inte så mycket jag kan visa, då en del saker är julklappsinköp och de vill jag ju inte visa upp om någon läser bloggen såklart.

Lördagen spenderades hemma med städning och fix och vörtbrödsbakning.
Gårdagen spenderade jag några timmar på stan och köpte julklappar och julsaker.
T.ex. så var alla våra värmeljus slut och vi köper bara de i 100 % stearin och jag fann dem äntligen på Clas Ohlsson (skumt att varken Maxi, Coop, Hemköp eller Priso har haft dem här i Lkpg...), så det blev en tripp dit.



Clas Ohlsson är faktiskt den affär som säljer världens första miljömärkta värmeljus - men jag kunde inte hitta dem i går. Läs med om det här: "Klimatsmart"

Däremot har Clas Ohlsson ganska mycket andra fina julsaker. Bland annat dessa söta julburkar som jag tänkte jag skulle köpa och ge bort hemmagjort julgodis i - men jag hittade dem inte i min butik tyvärr, eller så har de inte fått fram dem än.


Annars tycker jag att Clas Ohlsson är en bra affär att köpa julklappar i - allt från mobilskal till leksaker finns under ett och samma tak, det är inte jättedyrt och det är bra kvalité på mycket.
Blev en julklapp också, men ni får bara se den inslagen.
Julklasppssnöret får mig förövrigt sugen på polkaswirls!
Vi köpte saffran också - för nu ska det bakas i veckan - officiellt har både julbaket och min nestingperiod startat tror jag =)

 Hittade den här nya julmusten också (ny för mig i alla fall). Någon som har smakat den? Jag köpte ingen, men jag kanske borde?


Helgen avslutades med "Mupparnas julsaga" i sängen...ja, jag somnade, det gör jag ofta nu för tiden, men jag såg ganska mycket i alla fall ;)

Ja, lite suddigt, men stämningen var där!
Nu ska jag kolla in Lantliv lite mer och sen återkommer jag med en liiiden recension.

//Jessica

4 kommentarer:

  1. Jag har fått en sådan julmust från Norrland. Ska testa den med vänner på fredag. så kan du vänta till dess kan jag tala om vad jag tyckte! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, berätta gärna vad du tycker - ju fler åsikter desto lättare att bestämma sig!

      Radera
  2. Jag har provat den som bor här uppe, riktigt god och något vuxnare i smaken tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra! Då ska jag nog köpa en och ha till jul tror jag =)

      Radera