onsdag 5 november 2014

Julklappsinsamling till läkarmissionen


De olika julklappsinsamlingarna börjar dyka upp nu så smått och i dag fick jag ett e-postmeddelande från Läkarmissionen om deras årliga julklappsinsamling till barn i österuropa.
Bild från Läkarmissionen

"Aktion Julklappen innebär att julklappshjältar runt om i hela landet slår in julklappar till utsatta barn i länder i östra Europa, tillsammans med en personlig hälsning.
    Det kan vara skolor, föreningar, familjer och till och med företag som väljer det här sättet att visa sitt engagemang. Klapparna lämnas på olika uppsamlingsställen i hela landet fram till ett bestämt datum i slutet av november. I år förmedlas paketen sedan vidare till barn i Moldavien, Ukraina, Rumänien och Georgien."


Ett paket ska innehålla:

Blyertspenna
Pennvässare
Suddigummi
Skrivhäfte
Ritblock
Ask med färgkritor
Tvål
Tandborste
Tub med tandkräm
Tablettask
Jul- eller vykort med personlig hälsning(helst på engelska)


Och lämnas på, eller skickas till, något av Läkarmissionens inlämningsställen.

Läs mer HÄR om du vill vara med och glädja ett barn till jul.

//Jessica

2 kommentarer:

  1. Det där "var jag med i" förra året och det kändes verkligen i hjärtat att man hade gjort något bra för någon. Jag samlade mestadels ihop saker jag redan hade hemma och tänk vad nytta någon annan har för dem nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk va lite kan göra så mycket!
      Jag tänkte vara med i år och fixa några paket. Känns så enkelt och billigt och då kan jag avvara några andra klappar istället.

      Radera