fredag 14 november 2014

Lite tunn - men med strr potential

Haltade ner till postfacket och blev glad när den nya julpysseltidningen: Härliga Jul - Pyssel låg däri och väntade.

Så vad tycker jag då?
Ja, första intrycket är att den är lite tunn. Men det är en helt ny tidning, så jag fattar att de inte kör på fullt ut på en gång. Och jämfört med deras Mat/bak-tidning så är den här mycket bättre tycker jag.
Pepparkakspysslet är rätt trist - men en nystartad tidning vill såklart ha med det juliga av juligt liksom, så de är ursäktade.

Reportaget med det överpyntade kitschhemmet var ju med redan i "Hus & Hem" så det har jag liksom redan läst - trist att de har samma och otur för den här nya tidningen. 
Detsamma gäller för reportaget "Stämningshöjare", det känns som att jag redan har läst det här för några år sedan, eller i alla fall sett bilderna. Inget fel med det kanske, men det blir lite tunt rent innehållsmässigt. 

Det känns som tidningen trevar dig fram lite försiktigt  såhär första året och jag vet inte om det är smart eller fel taktik?
Det finns dock många fina och finurliga småtips som jag gillar. Som den här att varje gäst får en middagsgåva som även är en del av dukningen t.ex.:


Det här pappersbollspysslet är också snyggt och känns retro - så det ska jag testa ikväll tänkte jag. 

Överlag en liten, trevlig tidning som känns tunn, men som jag tror har stor potential.
Hoppas de satsar på mer pyssel som en enkelt kan göra hemma med små medel men som blir väldigt fint.


Någon annan som läst, vad tycker du i så fall?

//Jessica






2 kommentarer:

  1. Läste tidningen hos en kompis idag, inte värd enligt mig, men fortfarande en helt okej start för tidningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner samma sak. Kanske då får till det till nästa år?

      Radera