fredag 7 november 2014

Vinterland

XiMAS by Nilli tipsade om att att Sarah Dawn Finers nya julskiva fanns på Spotify nu och jag laddade ner den på en gång.

Bild från cdon.com

Men nu efter genomlyssning känner jag mig lite besviken. Hennes förra julskiva är så sjukt bra tycker jag, men den här känns inte alls som den spelar i samma liga.

Sarah har såklart fortfarande en asgrym röst och ett brett register, men låtarna känns sega, lite halvtrista och ... ojuliga (såklart förutom de uppenbara som "Jul Jul strålande Jul, eller Sancta Lucia).
Förmodligen är det jag som hade alldeles för höga förväntningar, men det känns inte som en julig skiva...och ja, den heter ju Vinterland. Så kanske är det mer en vinterskiva?... känns lite trist i alla fall och jag kommer inte köpa den. Men däremot ge den tid att landa och lyssna igen, en del skivor behöver ju växa sig fram.

//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar