onsdag 3 december 2014

DIY och återvinningspyssel

När det var dags att byta lampor i julstjärnan valde jag LED-lampor och för att stjärnan då ska lysa måste alla lampor i armaturen vara LED, så jag tänkte kasta alla sju lampor, trots att bara en var trasig.
Men så kom jag på ett pyssel jag sett någongång på Pinterest och tänkte att det här är ju det enklaste evvah!

Du behöver:

 + Limpistol - går med annat också, men då måste en nog sitta och hålla tills hänget torkar.

 Gör så här:
1 - Börja med att klippa snöre som du limmar fast med limpistol i "botten" på lampan.
Limpistol gör att det torkar fort!

2 - När snöret torkat så pensla på Decoupagelimmet och strö sedan över det glitter du valt.


Häng att torka 
- de glittrar av sig rätt rejält om du rör dem för mycket innan det torkat.






Jag fullkomligt ÄLSKAR det här pysslet - det kan vara de härliga färgerna som gör det, eller enkelheten...men det är så fint och kommer glittra så vackert i granen och känns sådär lite Disney. I alla fall i de här färgerna och lampformerna.


//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar