onsdag 17 december 2014

En vecka kvar


I dag är det prick en vecka till julafton. Tänk, vid den här tiden nästa onsdag har typ hela julafton gått och vi är snart inne på juldagen (som den här bilden/appen räknar ner till eftersom den är amerikansk)...

Det känns som de sista två veckorna har gått snabbt och att inte så mycket har hänt. Den här decembermånaden har jag inte riktigt pysslat så mycket som jag velat, och heller inte orkat blogga om allt juligt jag faktiskt har gjort, men så är det väl när man är övermoget gravid och så trött så ögonen går i kors och för- och eftermiddagsvila är det bästa en vet =)

I dag har jag i alla fall hunnit med två julgodis och ett papperspyssel som just nu hänger på tork, så det kommer i morgon i ett inlägg.
Det blev Rocky Road och Wienernougat. Eftersom jag och min sambo och vår bebis firar jul hemma själva i år så är det lite återhållsamt med godiset eftersom vi inte äter hur mycket som helst. Lite knäck till sambon ska det bli också.

Jag blev så glad när jag hittade vegetariska (och faktiskt veganska) marshmallows på Goodstore. I dag kom paketet och jag var tvungen att öppna och smaka...och herreminje va goda de var. Det är en helt annan och mycket mer kraftfull smak på de här gluten,gelatin och tillsatsfria-mallowsarna än de där amerikanska man köper.
Jag valde de med vaniljsmak och de passade superbra till.
Jag älskar namnet FREEDOM- mallows =)

//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar