torsdag 24 september 2015

Tre månader kvar


Det går fort nu. Tre månader kvar till jul och det är i år med lite blandade känslor. Nog för att jag längtar till jul, men efter nyår är det dags för mig att börja jobba igen och att inte vara med Lalo hela dagarna känns jättejobbigt - hon kommer ju ha det toppen med sin pappa, men tänk på mig då, den stackars mamman ... !!! ;)

Men tre månader alltså och på den tiden ska jag alltså hinna baka allt, köpa julklappar, pyssla, göra julkort, pynta, njuta, mysa, fira lucia, planera och genomföra ett ettårskalas OCH hitta ett nytt jobb ... nä, men grattis på den! Om det är något man inte har som föräldraledig så är det ju tid hahaha, men det går nog bra det också ska ni se.
Jag ser fram emot Lalos första jul då hon faktiskt är medveten om vad som sker. Förra året- tre dagar gammal - så verkade hon inte bry sig så mycket nämligen ;)
Först ut blir att fixa en julkalender till henne ... och sy en julklänning!


2 kommentarer:

  1. Mysigt att fira jul med en ettåring! Och ettårskalas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli jättemysigt!!! Kalaset ska ju bli lite höjdpunkt faktiskt med ett helt fantastiskt tema =)
      (mer kan jag inte säga om någon släkting läser här)

      Radera