tisdag 13 oktober 2015

# 13 En luciabild



Jag har ingen luciabild på mig, inte som jag kan hitta i alla fall. Men jag har något MYCKET bättre. I går fick jag nämligen ett mms av min moster innehållande denna bild:

Det går ju knappt att se, men det är alltså ett utklipp ur en tidning och det står såhär:

"Fynd för hela familjen blev det när makarna Ulla och Torsten Larsson rea-shoppade med barn och barnbarn på lördagen. Barnbarnet Jessica fick den största kassen."

HAHAHAHA, kan jag ha varit ca 10-11 år d.v.s. att det här är en bild från 1989-1990 kanske. Men det JULIGA med den här bilden är alltså (förutom att vi julreashoppade i Nyköping) det vita lilla björnhuvud som min mormor håller i. Det är nämligen huvudet på min julstrumpebjörn som jag har haft sen dess. Jag och mina två kusiner fick varsin. Och jag har den fortfarande upphängd varje år och från och med i år är den Lalos att få paket i.
Så det här gamla utklippet får vara min bild för dagen xD

//Jessica

ps. Bara det att jag minns de där gamla HM-påsarna. På den tiden kunde man varje jul köpa badkulor i lösvikt och ge bort i små, fina cellofanpåsar. Jag köpte det varje år till min moster och jag tyckte det var så hiiiiimla fin julklapp - okej, sidospår! ds.

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt tidningsurklipp, vad roligt att det finns kvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, otippat att min moster skulle hitta det i sin garderob när hon städade =)

      Radera