fredag 2 oktober 2015

#2 Något juligt som alltid får mig på bra humör

Den här är lätt:

Julmusik, julmusik, julmusik!
Det kan liksom aldrig slå fel, jag har en ganska så spretig julmusiksmak men kanske gillar jag ändå allra mest de gamla knastriga Bing Crosby, Frank S etc.
Men på senare år lyssnar jag en hel del på lite nyare julmusik - typ Mauro Scoccos julskiva(den här vurmar jag ju för på bloggen sen typ två år tillbaka) eller Magnus Carlsson.
Det är märkligt det här för jag skulle aldrig lyssna på Magnus Carlssons "vanliga" musik, eller på Vikingarna med barnkör(??!!)... men när det är jul hör det liksom till. Vikingarna kommer nog från uppväxten och den nostalgi det ger mer än att jag tycker det är bra. Men en liten sväng med Vikingarna och Kicki Danielsson (samma barndomsnostalgi där) som sjunger om att de vill hem till julen och om Betlehemsstjärnan kör jag varje år även om de resten av året gärna får lyssnas på av någon annan.
Lämnar er därför med den här "Musikvideon" (Åh, tänk om det funnits ett "ChristmasMTV"...stickspår, men ändå) som också råkar vara en av mina favvojullåtar.




Någon annan som gör samma sak - lyssnar på någon artist etc. under jul och sen aldrig annars?

//Jessica

6 kommentarer:

  1. Det är nog lite samma sak för mig. Jag gillar också den klassiska julmusiken jättemycket med Bing Crosby, Frank Sinatra, Elvis Presley osv men lyssnar precis som du även på modernare musik. En av mina absoluta favoriter är Carolas julskiva och det är ju ingen artist som jag lyssnar särskilt mycket på till vardags. När jag tänker efter är det ganska många artister som finns på min jullista på Spotify som inte ryms på någon av mina andra spellistor :)
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lustigt det där med julmusik - men man vill ju inte vara utan den och att lyssna på vissa artister en gång om året är ju verkligen helt okej. Ha en trevlig helg du också - varm, skön och lite julig ;)

      Radera
  2. Så smart! Klart julmusik gör en glad! Håller med om att de klassiska amerikanska och svenska julartisterna inte spelas så flitigt annars! Martin Stenmark har blivit en sådan det senaste. Börjar gilla hans skiva mer och mer nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste inte ens att han gjort en julskiva, får provlyssna på Spotify och se om det är något att hänga i julgranen =) Tack för tips!

      Radera
  3. Jag lyssnar också på andra artister till jul än till vardags, men Christer Sjögren klarar jag inte! =)

    SvaraRadera
  4. Och jag skrev här om dagen om hur mycket jag gillar Martin Stenmarks Decemberfåglar

    SvaraRadera