onsdag 7 oktober 2015

Allers Julmagasin - en recension

I går kom Sambon hem med Allers Julmagasin och jag har faktiskt hunnit med att ta mig igenom den några gånger.
Den spontana reaktionen är: BRA och helt klart godkänt !

Det finns en hel del pyssel som jag vill göra och den är mysig och faktiskt lite nyskapande i år för att vara Allers.
Framförallt eftersom att det inte finns ETT ENDA recept på pepparkakor eller saffransbullar!!! Åh, äntligen en tidning som vågar vägra de två uttjatade recepten - för de allra flesta har redan ett recept på dessa två bakverk som de följer varje år, så det är ganska onödigt. I stället fanns andra roligare och nyskapande recept på olika godsaker.


Sen gillar jag även det "färgglada reportaget" - jag älskar ju färg själv, och att det fanns en hel del färgglada pyssel =)


Å så gillar jag det om minigranarna - sådana gjorde vi alltid när jag var liten med mormor och morfar och det ska jag göra med Lalo också när hon blir lite äldre.

Det här är väl en av de billigaste julmagasinen som går att köpa och den är väl värd pengarna i år tycker jag, så köp den om ni inte redan gjort det.
/Jessica

2 kommentarer:

  1. Bra tips! Härligt att höra att den verkar ha ryckt upp sig. Jag tycker den varit lite tråkig de senaste åren.

    Jag läste 2013 häromkvällen! Trodde inte det var dags än för årets nr att komma ut. Skönt att du har koll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig - den har varit lite halvtrist ett par år, eller så har halva tidningen varit det =) Men i år är den bra som tur är =)

      Radera