söndag 22 november 2015

Palla vänta

Sjukstugan fortsätter här hemma. Lalo blir bättre men jag har oförändrat läge och sambon blev plötsligt sämre i går =(
I fredags tyckte jag dock att sittandet hade nått sin kulmen och så behövde Lalo underhållas lite och eftersom hon älskar lampor bestämde jag mig för att sätta upp stjärnorna i fönstren. Hon blev lika förtjust som jag och sambon.

Alltså stämningen som sprider sig när det är kallt och vitt ute, stjärnorna lyser i fönstrena och det luktar hyacint... iiiihhhhh!!!!
Nu börjar det. Kylan är kvar, lite puder likaså och nu hoppas jag på att vi blir friska också så jag orkar göra klart resten till advent.



Retrostjärnan i smide i vardagsrummet är en av mina absoluta favoriter. Den hängde altid i vardagsrummet hos mormor och morfar - nu får den hänga hos oss. En vacker juldag ska den hänga i vårt hus. 

Det är en sådan krispig härlig luft ute nu - hoppas den stannar! /Jessica

1 kommentar: