måndag 30 november 2015

Sju tusen ideér och ingen tid.

Vi var ju sjuka i ca 1½ vecka. Sen hann jag och Lalo gå på julpyssel på museét i torsdags när vi kände oss okej igen och där lyckades hon förvärva en magsjuka som bröt ut i fredags natt. Så EN dag fick hon vara frisk.
De här rookieföräldrarna trodde dock att det var tänder och åkte glatt till IKEA dagen efter - nemas problemas. Men sen på eftermiddagen kom febern, hängigheten och återigen; kräksjukan.
Så sen dess har vi varit isolerade här hemma och jag vet inte vad ni tycker, men i de här lägena önskar jag att vi hade en tvättmaskin i lägenheten...


Så advent, julen och pyntet har ju fått stå på foten rätt rejält. Men igår kunde jag TOKJULA för att få upp julgrejerna och det var skönt. Dock blir det ju lite utan myset när man gör det och helst av allt redan vill vara klar. Men nu är det på plats och det känns som magsjukan ger med sig i dag så nu kanske jag kan få lite tid att blogga - för jag har sju tusen ideér i skallen, men ingen tid att blogga om dem... men jag hoppas komma tillbaka inom kort - nu börjar det ju på RIKTIGT!!!


Gran från Ikanohuset - där var det juligt och mysigt i alla fall =)

/Jessica

3 kommentarer:

  1. Stackars er! Men precis sådär hade vi det med. Ungen var förkyld och dan i nästan två veckor och när han började bli pigg började han kräkas. Trodde det berodde på segt slem men sen fortsatte det i två dagar fast bara med 1-2 kräkningar/ dag. Men fasen vad man vill ha tvättmaskin i de lägena...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy. Men jag antar att det här på riktigt välkomnar oss till småbarnsåren =)

      Radera
  2. Krya på er! Själv är jag hemma och är sjuk för andra gången denna höst, däremellan har jag också hunnit vabba...

    SvaraRadera