måndag 3 oktober 2016

Jul på ÖoB

I dag vabbar jag för första gången i mitt liv (är övertygad om att det dock inte är den sista). Lalo har varit sjuk sedan i fredags, så i dag satsar vi på en feberfri dag. Eftersom vi gick upp 05.05 i morse så kändes det som att det redan gått en hel arbetsdag när vi åkte till ÖoB för att köpa en gardinstång (som för övrigt inte fanns).

Det som däremot fanns var JULEN!
Bakom rulltrappan såg jag hur det stod staplat kartonger med julpapper, grejer, julkulor, slingor etc. Inne i butiken hade de dock redan börjat med sin "julhörna" - mysigt.
Det är ju redan oktober och det är inte så tidigtmed julsaker i affärer tycker jag, men just i år, då sommaren varat ändå till slutet av september så känns det tidigt eftersom vi inte haft någon höst än.
Men nu är den kanske på väg - hoppas!

 Det fanns inte riktigt något av intresse än - men julappret de hade förra året - det helgröna och helröda...hoppas det kommer i år också!



Just det! Även Rusta har fått upp sin julhörna här i LKPG. Kanske mest ljusslingor etc. än så länge - men en himla bra början!
Någon annan som julspanat än?

/Jessica

4 kommentarer:

  1. Gud vad jag längtar tills alla butiker ska få upp sina jul grejer :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!!! Det börjar så där klia lite i fingrarna nu.

      Radera
  2. Julbelysning finns till salu i flera butiker här nu :) Vissa har lagt upp julbelysning på sina hus redan! Men här har vi nog haft höst ett bra tag redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh höst...här har vi haft sommarens sista dag i söndags tror jag (2.a okt...) men nu så!

      Radera