tisdag 25 oktober 2016

Två månader

I går var det två månader till julafton. I dag, om två månader ligger jag på soffan med chokladen på magen och kollar matiné och småsover.
...eller så gör jag det inte eftersom vi har gäster och en liten nybliven tvååring som helst vill leka och fixa med grejer - men tanken är god!

Men fatta, två månader, jag kom ju i feeling på riktigt först förra/förrförra veckan och all planering är i princip kvar och vi har inte fått i ordning här hemma och ...ja ni fattar. Men det går nog det också.
Huvudsaken är att viljan och känslan finns - allt annat löser sig =)

I dag är det julplanering  av mat på schemat + beställa klappar på nätet!


Vilken maträtt klarar ni er absolut inte utan på jul?
Jag måste nog ha Jansson om jag bara får välja en.
/Jessica

6 kommentarer:

  1. OM jag bara får välja en säger jag julskinkan. /Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egenkokt eller färdigkokt? Med eller utan griljering?

      Radera
  2. Brunkål. Love it :)

    Trevlig helg
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Jansson, definitivt! Det andra klarar jag mig egentligen utan (även om jag förstås gärna vill ha med allt), men Jansson måste vara med på julbordet.

    SvaraRadera