torsdag 8 december 2016

Årets nya julfavvo


Det var så roligt, för för någon vecka sedan läste jag på Min Vita Juls Instagram om att Madeleine "blaffade på" allt hon kunde i år, vilket hon inte brukar. Jag själv som älskar att blaffa på däremot har blivit mer återhållsam...vadan detta?

     Jag vet inte. Kanske jag ändrat lite stil, sen har vi flyttat och den öppna planlösningen gör att det typ inte finns någonstans att ställa saker. Men sen tror jag att ju mer jag tänker på det, desto viktigare blir det att ha saker som minner om andra jular av någon anledning.

Det här är en ny julfavvo: ljusstaken med klotljus!

Den kommer från mormor och morfar och alla andra tyckte den var ful, men jag ÄLSKAR DEN!
Det är någon slags gjutjärnsstake och den låg i en påse, med originalljus och allt. Det är så typiskt min mormor att inte tända  ljusen för att de var "för fina".

Ljusen är lite kantstötta, men det syns inte om en inte kollar noga och nära. 
Jag kommer nog inte tända den förens på julafton, för sen vet jag inte hur eller var jag kan få tag på likadana ljus igen, men det blir nog till att använda den som stumpstake hädanefter.


Någon som vet var jag kan hitta små klotljus?
I år har även vi en rumsgran i köket - en väldigt liten, men den är så söt och får stå på det gamla teaksängbordet och sprida glädje.
I lådan har Lalo för övrigt sina "Pengar och busskort"... om någon undrar =)


Har ni någon ny favoritjulsak i år, ny eller gammal spelar ingen roll?

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är den!
      Tror den funkar som stumpstake sen... eller hoppas i alla fall :)

      Radera