lördag 3 december 2016

Gamla goda ting


När min mormor och morfar gått bort fick jag ärva en del saker. Mest smågrejer som betyder mycket för mig, och julsaker var jag ju såklart extra intresserad av.
Jag har en gammal resväska som var morfars och i den ligger nu en massa julgrejer som jag fått av dem. Och där i ett hörn hittade jag dessa, oöppnade silkeskulor från Obs! (numera Coop, för er som inte minns eller vet)

Det är ett sånt klassiskt drag från min mormor och morfar - att köpa och aldrig öppna utan det läggs någonstans och glöms bort, så man köper nytt.
Det är ju egentligen inte något speciellt med de här små styrolitkulorna, men det var roligt att hitta dem och det kändes fint i hjärtat att Lalo kunde klä sin lilla gran med dem,

1 kommentar:

  1. Men åh så roligt att hitta något sådant, som dessutom är något du kan använda. Min mormor var en sådan som sparade allt och slängde inget, så där fanns det skatter att hitta.

    SvaraRadera