måndag 5 december 2016

Glädje

I torsdags vred jag...nä, vi tar det från början.
Min mormor hade sjukt mycket blommor. Bland annat två gamla julkaktusar som hennes mamma och mormor haft. När mormor dog tog jag några grenar från de båda kaktusarna.
Jag läste på och det skulle tydligen enligt "experter" vara svårt att få dem att ta sig och det skulle ta flera år innan de ens hade möjlighet att blomma.
Min rotade sig på en gång och på några månader var de stora. Jag har dock bara lyckas få EN enda liten blomma på den.
Men döm om min förvåning när jag då i torsdags vred på den och upptäckte detta:

 Full av knopp!!!
Hoppas de blommar till jul - vilken fin julklapp i så fall!

Nu: sova!
/Jessica

5 kommentarer:

  1. Jag blir nästan lite rörd Från din mormors mormor, till dig? Skulle varit fint att ha en levande blomma som vandrat i släkten. Ta väl hand om den!

    Mvh
    Ulrika
    @julbutiken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst, det känns lite magiskt nästan.
      /Jessica

      Radera
  2. Världens bästa julklapp! <3
    Själv har jag en porslinsblomma som vandrat i släkten på samma vis och det känns fint...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Jag kan inte låta bli att tänka att mormor är här ibland och ser över den bäst hon kan =)

      Radera
  3. Vrid den inte! Jag hade sånna för länge sedan. Vred för att se knopparna. Då föll dom av. Har läst det någonstans att dom vill stå stilla.

    SvaraRadera