måndag 12 december 2016

I morgon - milstople

I morgon ska jag på mitt första Luciafirande som mamma.
Lalo har bestämt att hon ska vara Tomte (nä, hon fattar inte vad ett luciatåg innebär, men vem bryr sig?) och jag vet ju att hon kommer vägra mössan - men hon kommer ju vara den finaste lilla Nissan i mannaminne. Jag är ju lugnt mer taggad än vad hon är över det här kan jag säga!

... Däremot kommer jag inte käka någon lussebulle eller äta någon pepparkaka då kalabalik utbröt när jag hämtade henne i dag för att det var någon slags bajsattack hos två barn samtidigt .... "Välkommen till småbarnsåren", sa någon ...

...och så något kul om Lucia på det - tro på det eller ej - men en bild säger mer än tusen ord ;)

 http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=karlstadsskola_valjer_baver_till_lucia.html


Hur firar ni Lucia i morgon?

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Hon kommer garanterat att vara den sötaste lilla tomtenissan ever! :) Och bättre tomte än lok som min stora tjej ville vara i sitt första luciatåg! Svårt att hitta en passande dräkt till det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det var hon!!! =)
      Alltså lok - älskar idén! dock lite svårare att hitta rätt outfit som får fram känslan. Den stora frågan är ju dock: var det ånglok eller X2000 ??? ;)

      Radera