onsdag 14 december 2016

Julklappen ingen vill ha ...

Alla har vi väl varit med om någon sådan där HEEEEEMSK julklapp som vi kämpat med att hålla minen för.
Jag hade min som barn - det var en kycklinggul...läs det igen: K Y C K L I N G G U L och nu kommer resten: CARDIGAN!!!

Alltså ingen, ingen, ingen 9-åring på 80-talet vill ha en kycklinggul cardigan. På den tiden var det bara gamla gubbar och trista, beiga personer som använde cardigans, och framförallt inte barn. Och det var nämligen så att den inte ens var köpt på barnavdelningen utan på VUXENAVDELNINGEN och den var för stor! ... behöver jag ens berätta att jag aldrig använde den eller ens kunde byta, för kvittot fanns inte kvar...

Annars kan jag inte komma på något ... eller jag fick en Gyllene Tider-samlingsskiva en gång...men alltså jag har väl aldrig sänt ut signaler att jag gillar Gyllene Tider? Det var lite skumt ...

Nu är jag alltså nyfiken på vilken er värsta julklapp har varit???? - gärna bild om det finns (min gula cardigan gick ju till de sälla jaktmarkerna rätt fort kan jag säga, så där finns ingen bild)
den här cardiganen har inget med inlägget att göra ;)
Och för att klargöra kan jag berätta att jag numer gärna använder caridgans av olika slag. Dock äger jag ingen gul - än!

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Önskar dig ett fint slut på 2016 och ett Gott Nytt År 2017 med glädje, lycka och nya utmaningar.

    SvaraRadera