tisdag 13 december 2016

Lucia

Elva nätter före juuuul - ni går det undan och jag är rätt besviken på att snön som fanns i går, töat bort i dag.
Hur som så var det Lalos första Lucia på förskolan och vi fick komma på eftermiddagen och kolla på filminspelningen från förskolans morgonaktiviteter - mysigt och fint!
Lalo var tomte och såklart den sötaste av dem alla.

På jobbet hade vi faktiskt det finaste luciatåg jag har sett. Vår multikulturella arbetsplats bjöd på ett tåg bestående av både teckenspråkstolkning, beslöjade tärnor och en fantastisk stämning. Av självklara skäl kan jag inte lägga upp bilder även om jag gärna vill, men det var jättefint. Som språklärare blev jag både häpen och glad över den extremt bra svenskan i de gamla svåra sångerna av våra utländska deltagare - bra win win!

På vägen från jobbet klev jag på den mest julpyntade buss jag någonsin träffat på. Framme vid chauffören stod en tomte och hälsade en välkommen och taket var täckt av girlander och kulor. Det stod tomtar, bockar och hängde affischer med julmotiv på överallt - alltså vilket härligt initiativ! Det gjorde mig jätteglad. 



Norrköpings kommun kan det här med julpyntning. Den här fina renen med släde och tomte står vid stationen - bara att hoppa upp och knäppa årets julkort!

Har ni några speciella Luciatraditioner?

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar