måndag 28 augusti 2017

Kommande julböcker

Inför varje jul så släpps det en hel del nya böcker - både med och utan jultema. Men med är såklart roligare. Här kommer ett litet axplock

"Jag kommer hem till jul"
Handlar om en 38-åring - känner mig träffad och måste läsa, trots den kanske inte allt för höga igenkänningsfaktorn.

 "Jul i litteraturen"
Låter säkert trist för många, men som litteraturvetare är ju det här drömmen i bokform!

 "Tio vilda hästar" 
Barnbok om en julfest - verkar kul och roligt tecknad.

 "Förtrollande jul - målarbok"
Den här ser ju onekligen mysig ut för sena decemberkvällar i ljusens sken. En stämningsfull målarbok helt enkelt - bra julklapp om inte annat!


"Den goda gröna julen"
En vegetarisk kokbok fullproppad med julmat - låter lovande.  




Bra startskott tycker jag - någon som föll er andra i smaken?
/Jessica

Alla bilder i inlägget kommer från bokus.com 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att tio vilda hästar och den goda gröna julen verkar intressanta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där gröna julen är jag riktigt sugen på.

      Radera
  2. Jsg kommer hem till jul låter som en bok jag skulle kunna tänka mig att läsa!

    SvaraRadera
  3. Den goda gröna julen, är jag nyfiken på!

    SvaraRadera