onsdag 16 augusti 2017

Officiellt öppnande av julblogg 2017

Nämen nu är det väl ändå dags att öppna för säsongen. Jag har ju egentligen inte jättemycket jul i tanken ännu, men när du är lärare som jag är, så får du tidigt ett "hum om hur få veckor höstterminen består av" och ja, det gör att jag börjar tänka på att det är ju inte så lång tid kvar nu ändå - så då kan vi lika gärna kicka igång.

Först ut i jultänket är att ge bort saker jag lagt ner lite tid på. Som t.ex. att pickla grönsaker (såklart chili och paprika i mitt fall), eller sticka något, eller sy något, eller ... ja, ni fattar.
Anledningen till detta tänket är de extremt fina och frodiga grönsaker jag har på balkongen just nu:

Paprikor som snart är röda

Citronchili som snart är gula och klara att käka.

Gröna, stora chilifrukter.

Alla citronchiliträd är fulla av frukt.
SÅ, då var vi igång då - även om något ojuligt =)
/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar