onsdag 13 september 2017

Att finna julsätmning i ord

Julfilmer i all ära - jag älskar filmer. Men en annan sak som inte är helt dumt att bygga upp sin julstämning med är böcker!
      Det finns ju en miljard (typ...) julböcker, dikter etc. och ja, jag kommer tipsa om Charles Dickens "En julsång på prosa" varje år här på bloggen... men så har vi lite nyare, lite mer lättillgängliga julböcker som kommer ut lite titt som tätt.
Förra julen läste jag den här, men bloggade aldrig om den (tror jag..alltså jag var så stressad så jag minns inte riktigt, men jag kan inte hitta den i inläggen i alla fall =)

Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden
av Jenny Colgan



Det här är en sådan rejäl feelgood-bok så alla borde läsa den bara därför. Sedan är den lite rolig, lite tokig, och ja, fin. Det är inget litterärt mästerverk om någon är ute efter ett sådant, men den underhåller och bjussar på jul och det kanske räcker så tänker jag. 

Det är även en perfekt julklapp - win win liksom!
/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar