torsdag 14 september 2017

Julkortspyssel

Varje år får vi...inte en hel drös, men en viss mängd julkort i brevlådan. Jag tycker det är så synd att bara kasta dem när julen städas undan och stuvar därför alltid ner dem i någon jullåda... Vilket gör att vi nästa december har än fler kort som bara ligger.

Jag började tänka på hur jag skulle kunna använda dem till något och hittade det här pysslet. Perfekt att göra framför tv:n, lätt, billigt och återanvändande:

Julkortspyssel

Du behöver: 
Julkort 
Stans 
Lim
Glitterlim
Tunn tråd eller snöre
Hålslagare

1. Stansa ut ringar (eller vilket motiv du valt. Jag har valt att stansa ut helvita delar från korten också som får vara baksida - men här kan du välja fritt om du tar dubbla eller ej. Jag ville inte se det skrivna på baksidan av korten så jag valde att limma ihop två.

2. Limma med glitterlim runt kanterna och kanske på motivet - låt torka.


3. Använd hålslagaren och gör hål i cirklarna.
Trä snöret igenom hålen och häng upp. Välj om du vill göra granhängen eller en girland - eller varför inte både ock...




Någon som har något annat tips på vad jag kan pyssla med gamla julkort? 
/Jessica

6 kommentarer:

  1. Jag klippte ur cirklar som du gjorde och limmade ihop dem så att det blev stora bollar:) Hör av dig om du vill veta mer så kan jag försöka hitta instruktionerna på det pysslet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, tror jag förstår hir du menar. Jag har gjort liknande men sytt ihop. Älskar återanvändandet!

      Radera
  2. Man kan väl använda dem (om man har vit baksida) som "julklappsadresser" det heter något annat men det står totalt stilla i huvudet. Hoppas du fattar vad jag menar:)

    SvaraRadera