måndag 11 september 2017

When in cold...

Förra veckan var en extreeemt hektiskt sådan på jobbet. Sena möten och jag kände mig rätt slutkörd varje kväll. Det var kanske inte så konstigt att jag kände mig helt slut och trött för i lördags började någon slags förkylning krypa på och i går var det kört.
    Så nu ligger jag här i soffan och kollar julfilm på Netflix.
Har precis sett Karlas Pussel en dansk julfilm som var jättefin och som jag rekommenderar om någon vill kolla med sina lite äldre barn.
Det är egentligen ingen rolig historia, det är ett juldrama där Karla, 10 år,  är huvudpersonen, hennes föräldrar är skilda och hon upplever att ingen vuxen lyssnar på henne, eller ställer upp för henne - en viktig film och jag blev överraskad av att jag tyckte det var en bra film. Så se den!
    Sen är den tokig och lite rolig och väldigt julig. Tror att den kan öppna upp till många samtal med barn.
Jag har så litet barn, men 8 år och uppåt kanske den kan funka för...eller yngre, som sagt; allt beror på barnet/barnen.


Nu ska jag försöka kurera mig under filten med en till julfilm - en får passe på när barnet är på förskolan!
/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar