måndag 23 oktober 2017

Blossa 2017

Men alltså...vilken besvikelse årets Blossa glögg var.
Blossa glöggen har ju inte varit god på flera år, men i lördags köpte jag en flarra för det lät så gött med mango. Men alltså fy!
Bild från blossa.se
Den var inte god kall; det var som att den bara avdunstade på en gång (antar att det var chilin som var het) och då blev det bara spritsmak kvar.

Den var inte heller god varm (även om den smakade lite mer); samma sak där, den liksom bara dunstade bort och kvar fanns ... ingenting förutom ren spritsmak.

Vilken besvikelse - speciellt eftersom den luktade så gott. Var fanns smaken?
Min sambo tyckte samma sak, vi hällde ut och ja...jag antar jag får ta med den till jobbet eller nått.

Nä, tacka vet jag gammal hederlig blossa från affären - perfekt!
 Eller den här reklamen - den är också perfekt och borde aldrig ha tagits ur bruk:



Vad tycker ni om årets glögg - hiss eller diss?

/Jessica



2 kommentarer:

  1. Jag tänker inte ens ge den Blossa 2017 chans. Gillar för det första inte ens Mango och sen chili & spiskummin? Det luktar taco lång väg i min värld.. Nä, jag håller mig till klassisk Blossa jag med i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grejen var att jag tänkte tacos först, men när jag väl luktade på den så luktade det bara fruktigt av mangon - men det fanns ju ingen smak- förutom sprit. Så nä, du missar inget =)

      Radera